Přeskočit na obsah

Podmínky a pravidla akce Obrok 2024

Obecná ustanovení

  • Pořadatelem se rozumí Junák – český skaut, z. s., sídlem Senovážné nám. 24, Praha 1, dále jen Junák – český skaut nebo Pořadatel.
  • Obrok 2024 organizovaný Pořadatelem v areálu Zámek Valeč se koná: 
    • pro účastníky (a vedoucí skupin) v termínu 29. 5. až 2. 6. 2024
    • pro členy servis týmu a pořadatelského týmu v prodlouženém termínu 27. 5. až 2. 6. 2024 (prodlouženo o dny přípravy a balení akce v místě konání)

dále jen Obrok 2024 či Akce. 

  • Není-li konkrétně uvedeno jinak, za účastníky akce se považují všichni účastníci i jejich vedoucí, stejně tak členové servis týmu a pořadatelského týmu akce, dále jen Účastník. 
  • Účastníci jsou povinni během akce dodržovat pravidla akce a chování v areálu, které budou Pořadatelem zveřejněny nejpozději v den začátku akce na místě jejího konání. 
  • Pořadatel si vyhrazuje právo na úpravu těchto podmínek a pravidel, včetně podmínek registrace, dojde-li k podstatným změnám okolností organizace akce. O změnách bude Pořadatel účastníky informovat elektronickou cestou. 

Základní pravidla akce

  • Budu se řídit skautským zákonem a Kodexem jednání dospělých. 
  • Budu respektovat zákony České republiky i vnitřní právo Junáka – českého skauta. 
  • Budu se řídit pravidly akce i pokyny, které vydá Pořadatel. 
  • Po dobu trvání akce nebudu konzumovat alkohol ani jiné omamné látky. 
  • Během konání akce nebudu kouřit. Pokud to však nepůjde jinak, tak budu kouřit jen na vyhrazených místech a jen pokud je kouření v mém věku legální. 
  • Budu ohleduplný a tolerantní k ostatním. 
  • Budu dle nejlepšího svědomí a vědomí reprezentovat Junák – český skaut, svůj oddíl a středisko i celé skautské hnutí a to nejen na akci, ale i mimo ni (například při cestování). 
  • Souhlasím s platebními i se storno podmínkami (viz níže). 
  • Beru na vědomí a souhlasím, že v případě porušení pravidel akce můžu být z akce vyloučen bez nároku na vrácení účastnického poplatku. Vedoucí členů je pak povinen zajistit dopravu vyloučeného účastníka neprodleně a na vlastní náklad.
  • Beru na vědomí a souhlasím, že všichni účastníci akce musí před vpuštění do areálu úspěšně absolvovat školení Safe from Harm a doložit jeho úspěšné splnění.

Podmínky účasti

  • Na akci se účastníci registrují v rámci skupiny, ideálně složených z členů existujících roverských kmenů, roverských společenstvích, případě členů jednoho střediska, méně často pak ve skupině složené ze členů různých středisek.  
  • Skupinu může založit a jako celek přihlásit jen dospělý účastník (vedoucí skupiny). Ve skupině mohou být jak účastníci mladší 18 let, tak dospělí účastníci. Skupinu tvoří minimálně 5 osob a maximálně 11 osob (a to včetně dospělého vedoucího).
  • Členové servis týmu a pořadatelského týmu akce se na akci vždy registrují samostatně, tedy jako jednotlivé osoby. 
  • Každý účastník akce musí být v době konání akce řádným členem Junáka – českého skauta nebo Slovenského skautingu. 
  • Přihlašování všech účastníků na akci probíhá elektronickou formou v rámci systému na webové stránce akce (https://obrok24.cz) ve zveřejněných termínech určených k registraci na akci pro jednotlivé typy účastníků. Každý účastník musí být řádně na akci přihlášen a v rámci přihlášky musí mít uvedeny všechny povinné údaje úplně a pravdivě.
  • Pro účast na akci musí mít každý účastník (člen servis týmu i skupina účastníků) uhrazen celý účastnický poplatek (viz účastnický poplatek a platba). 
  • Nutná komunikace s účastníky před akcí probíhá čistě elektronicky prostřednictvím e-mailové adresy zadané v přihlášce. 
  • Výjimku z podmínek účasti či pravidel registrace na akci může ve zvláštních případech udělit Pořadatel, typicky přímo vedoucí akce. 

Účastník (člen skupiny)

  • Lidé ve věku od 15 do 24 let (tj. ti, kteří se narodili 29. května 2009 a později, nejpozději však 3. června 1999) se mohou zúčastnit akce jako členové skupiny.
  • Každý účastník se prostřednictvím webové stránky akce sám přihlásí svým skautIS účtem a na základě údajů obdržených od vedoucího skupiny se připojí do společné skupiny účastníků. Zároveň vyplní a zkontroluje všechny povinné údaje o své osobě, aby následně vedoucí skupiny mohl přihlášku celé skupiny potvrdit a odevzdat.
  • S účastí člena skupiny, který je mladší 18 let, musí souhlasit jeho zákonný zástupce, tento souhlas musí být následně vyznačen v přihlášce na akci. Za vyplnění a pravdivost všech údajů člena skupiny odpovídá vedoucí dané skupiny. 
  • Člen skupiny se účastní akce po celou dobu konání akce, a to v termínu pro účastníky. 
  • V případě nutné komunikace s členy skupiny probíhá komunikace před akcí prostřednictvím přiřazeného vedoucího skupiny účastníků a to čistě elektronicky prostřednictvím e-mailové adresy zadané v přihlášce. 

Vedoucí skupiny

  • Dospělí lidé starší 18 let a zároveň nepřesahující věkovou hranici 24 let (tj. narození před 28. květnem 2006 a později, nejpozději však 3. června 1999), kteří se chtějí zúčastnit akce spolu s účastníky, se mohou registrovat jako běžní účastníci existující skupiny, nebo mohou v rámci přihlášky na webu akce založit novou skupinu účastníků a registrovat se jako vedoucí skupiny. Aby vedoucí skupiny mohli připnout účastníka do své skupiny budou potřebovat znát účastnický kód (konkrétně „kód pro připnutí“) daného účastníka. 
  • Pokud vedoucí skupiny splňuje všechny podmínky pro vytvoření skupiny (vedoucí má vyplněné všechny údaje, ve skupině má připnuto 5 až 11 členů včetně sebe a všichni účastníci v jeho skupině mají již uzamknutou registraci), tak může uzamknout svoji skupinu a tím uzavře registraci své skupiny a rezervuje si místa pro sebe a účastníky ve skupině na akci. 
  • Po uzamknutí registrace skupiny vedoucímu skupiny přijde do pár dní platební údaje za skupinu
  • Vedoucí skupiny účastníků, kteří skupinu doprovázejí, jsou povinni o účastníky  mladší 18 let pečovat a podporovat je, jsou zodpovědní za jejich chování, bezpečnost a pohodu na akci i během cest. 
  • Vedoucí skupiny jsou povinni zajistit pro sebe a pro členy ve skupině, dopravu na a z akce a také stravování v průběhu celé akce. Pořadatel zajistí na akci vhodné podmínky pro přípravu a konzumaci jídla. Zajištění potravin ani platba za ně, stejně tak doprava na a z akce, není součástí účastnického poplatku. 
  • Za úplnost a správnost údajů v registraci na akci uvedených v přihlášce své osoby i členů skupiny, odpovídá vedoucí skupiny, který je k ní přiřazen. Stejně tak odpovídá za včasné a úplné uhrazení příslušných účastnických poplatků. 
  • Vedoucí skupiny se účastní akce po celou dobu konání akce, a to v termínu pro účastníky.

Člen servis týmu a pořadatelského týmu

  • Jednotlivci starší 18 let (tj. narození před 24. květnem 2006), kteří se chtějí účastnit akce a pomoci s jejím pořádáním, se mohou registrovat jako členové servis týmu (dále ST) nebo členové pořadatelského týmu. 
  • Člen ST vykonává činnosti potřebné pro úspěšné zajištění akce dle svých schopností, dovedností i znalostí a dle domluvy s odpovědnými členy pořadatelského týmu.
  • Člen ST pomáhá zajišťovat program pro účastníky a účastní se na zajištění provozu akce v době konání akce. Navíc se, v souladu se svou přihláškou člena ST, účastní přípravy akce před akcí samotnou a balení akce po jejím konci. 
  • Člen pořadatelského týmu se přímo podílí na organizaci akce samotné, rozděluje úkoly a odpovídá za ně, řídí práci ST v oblasti, která je mu k zajištění akce svěřena Pořadatelem. 
  • Člen ST i pořadatelského týmu má v příslušném termínu celého konání akce v účastnickém poplatku zahrnuto a zajištěno Pořadatelem stravování. 
  • V rámci registrace na akci člen ST či pořadatelského týmu musí v přihlášce řádně vyznačit v jakém konkrétním termínu před akcí se bude účastnit příprav a balení akce.
  • Za vyplnění a pravdivost údajů, stejně tak za včasnou a úplnou úhradu účastnického poplatku, odpovídá přímo osoba, která se na akci registruje. 
  • Člen ST či pořadatelského týmu se účastní akce v termínu akce pro členy servistýmu a pořadatelského týmu v souladu s údaji uvedenými v přihlášce.

Účastnický poplatek, termíny registrace a platby

  • Vyplněním a odesláním elektronické přihlášky se vedoucí skupiny účastníků, resp. člen ST, zavazuje, že v řádných termínech uhradí příslušný účastnický poplatek a souhlasí s těmito podmínkami. 
  • Přihláška skupiny účastníků, resp. člena ST, se stává závaznou až uhrazením a připsáním celého účastnického poplatku na bankovní účet Pořadatele. Dokud není celá částka uhrazena a tedy přihláška závazná, může ji Pořadatel dle svého uvážení kdykoli zrušit. 
  • U skupiny účastníků musí vedoucí skupiny zajistit úhradu účastnického poplatku za celou skupinu, tedy za sebe i za všechny další účastníky ve své skupině. 
  • V případě, že nebude uhrazen účastnický poplatek do doby splatnosti, bude registrace účastníka (či účastníků v rámci přihlášené skupiny) automaticky zrušena bez nároku na vratku již uhrazené části účastnického poplatku, nebude-li domluveno jinak.

Účastník a vedoucí skupiny

  • Účastnický poplatek za každého člena skupiny, tedy i vedoucího skupiny, je 1600,-Kč za jednu osobu a celé trvání akce. 
  • Pokud vedoucí skupiny nedokončí registraci celé skupiny účastníků do 7 dnů od založení registrace, bude přihláška celé skupiny účastníků stornována.  
  • Platbu je nutné provést dle e-mailem obdržených platebních informací a to v termínu splatnosti v něm uvedeném (max. do 14 dnů). Účastnický poplatek za všechny přihlášené členy skupiny je nutné uhradit na bankovní účet Pořadatele. Nebude-li poplatek za celou skupinu řádně uhrazen, bude přihláška stornována.  
  • Podrobné platební informace k úhradě účastnických poplatků obdrží vedoucí skupiny na e-mailovou adresu uvedenou v přihlášce na akci. 
  • Pokud se některý z přihlášených účastníků nemůže akce zúčastnit, může nejpozději do 29. dubna 2024 vedoucí skupiny v registračním systému takovou osobu zaměnit za jinou. Pozdější změny už nemusí být Pořadatelem umožněny. 
  • Upozornění: Účastnický poplatek členů skupiny ani vedoucího skupiny nezahrnuje jídlo během akce ani dopravu na akci a z ní zpět.

Člen servis týmu a pořadatelského týmu

  • Účastnický poplatek pro členy servistýmu a pořadatelské týmu je 500,-Kč za jednu osobu a celé trvání akce i dny před akcí a po akci určené k přípravě a ukončení akce na místě konání. 
  • Po závazném odeslání přihlášky člena servis týmu nebo pořadatelského týmu je nutné do 14 kalendářních dnů, nejpozději však do 8. května 2024 (pokud by nastalo dříve), dle e-mailem obdržených platebních informací uhradit celý účastnický poplatek za osobu na bankovní účet Pořadatele. Nebude-li poplatek řádně uhrazen, bude přihláška stornována.  
  • Podrobné platební informace k úhradě účastnického poplatku obdrží přihlášená osoba na e-mailovou adresu uvedenou v přihlášce na akci. 
  • Účastnický poplatek členů ST a pořadatelského týmu již zahrnuje stravování po dobu akce a to včetně dnů před a po akci určených k přípravě a ukončení akce na místě konání. Dopravu na místo akce a zpět si hradí každý účastník samostatně.

Storno podmínky

  • Po zaplacení účastnického poplatku se přihláška stává závaznou a případné změny podléhají těmto storno podmínkám. 
  • Pořadatel má právo zrušit akci v plném rozsahu, pokud nastane závažná nepředvídaná okolnost. Za případy závažných nepředvídaných okolností se považují zejména případy, kdy realizace akce: a) není možná, b) je možná pouze za cenu výrazně zvýšených bezpečnostních, zdravotních, finančních nebo právních rizik spojených s realizací akce nebo za cenu neúměrného zvýšení finančních nebo organizačních nákladů na realizaci akce. Jedná se zejména o případy přírodní katastrofy, občanských nepokojů, výrazného zvýšení rizik nebo opatření příslušných orgánů, která výrazně omezují nebo ztěžují plánovaný průběh akce. Posouzení, zda takové okolnosti nastaly, provede Pořadatel a následně bude informovat přihlášené účastníky. 
  • Pořadatel má také právo zrušit registraci či účast i pouze některým účastníkům, pokud nastane závažná nepředvídatelná okolnost, která se týká pouze těchto účastníků (např. zákaz vlády platící pouze pro účastníky z určitého kraje). 
  • Jestliže Pořadatel zruší akci nebo zruší registraci či účast pouze některým účastníkům, bude dotčeným účastníkům vrácena částka ve výši poměrné části zůstatku rozpočtu po úhradě všech nezbytných nákladů spojených s přípravou a/nebo zrušením akce. Tato částka bude vrácena do tří měsíců od zrušení a to bezhotovostním převodem na účet, ze kterého byl účastnický poplatek původně uhrazen, nebude-li domluveno jinak. 
  • V případě porušení podmínek ze strany účastníka ztrácí tento účastník jakýkoliv nárok na vrácení účastnického poplatku.  Pokud toto porušení způsobí, že skupina, ve které je účastník přihlášen, přestane splňovat podmínky registrace, může být tato skupina z akce rovněž vyloučena bez nároku na vrácení peněz. 
  • Pokud neúčast (zrušení účasti apod.) jednoho člena znamená, že skupina přestane splňovat tyto podmínky, může být její registrace považována za neplatnou a může být ukončena. Ukončení bude posuzováno případ od případu na základě dopadu této změny na skupinu účastníků. V případě ukončení nemá skupina nárok na vrácení účastnického poplatku
  • Jestliže účastník z jakéhokoliv důvodu zruší registraci po zaplacení celého účastnického poplatku, ztrácí jakýkoliv nárok na vrácení účastnického poplatku. Po schválení Pořadatelem však může být povolena změna účastníka ve skupině a účastnický poplatek může být převeden na nového účastníka. I po této změně musí skupina splňovat podmínky účasti. 
  • V případě, že se účastník nezúčastní z vážných zdravotních důvodů, které doloží lékařským potvrzením a informuje o tom Pořadatele nejpozději v den začátku akce, může Pořadatel rozhodnout o vrácení části účastnického poplatku.
  • V případě, že bude naplněn limit přihlášek a účastník podá přihlášku až po naplnění těchto limitů, bude jeho přihláška neplatná a může být Pořadatelem zcela odmítnuta. 
  • Z důvodů hodných zvláštního zřetele si pořadatel akce vyhrazuje právo zrušit závaznou přihlášku účastníka akce nebo vyloučit účastníka akce z již probíhající akce. V případě zrušení přihlášky bude účastníku akce vrácena doposud uhrazená částka. Za důvody hodné zvláštního zřetel se považují zejména situace, pokud se účastník neslučuje s myšlenkou či vizí akce nebo skautingu, nebo např. pokud by hrozilo ze strany účastníka narušení pořádku či mravnosti na akci.

Zpracování a ochrana osobních údajů a souhlas účastníků (GDPR)

  • Osobní a citlivé údaje všech účastníků jsou zpracovávány Pořadatelem v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady 2016/679 (tzv. GDPR, dále jen nařízení) a se Zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, v účinném znění (dále jen zákon) a dalšími souvisejícími předpisy, v rozsahu nezbytném pro zajištění akce. 
  • Výslovně souhlasím se zpracováním mých předaných osobních a citlivých údajů Pořadateli za účelem možnosti účasti na akci a zdárného průběhu akce. 
  • Beru na vědomí a souhlasím s tím, že Pořadatel v souvislosti s akcí zpracuje především tyto osobní údaje: identifikační údaje – jméno, příjmení, datum narození, rodné číslo, přezdívka, případné číslo osobního dokladu; kontaktní údaje na účastníka a kontaktní osobu (v případě nezletilosti účastníka kontaktní údaje jeho zákonného zástupce) – kontaktní adresa, telefonická spojení, e-mail. 
  • Výslovně souhlasím s tím, že Pořadatel v souvislosti s akcí zpracuje i údaje o zdravotním stavu a dietních omezení účastníka, které zákon označuje jako citlivé údaje. Jedná se o údaje nezbytné pro posouzení zdravotního stavu při účasti na akci a též jako informace potřebné v případě nutnosti ošetření. Pro zpracování těchto citlivých údajů uděluji svůj výslovný souhlas, s vědomím, že tento souhlas může být kdykoliv odvolán. 
  • Beru dále na vědomí, že zpracování osobních údajů je v Junák – český skaut dále upraveno vnitřními předpisy, aby tak byla zajištěna jejich ochrana před zneužitím. Údaje mohou být v nutném rozsahu zpřístupněny činovníkům Junáka – českého skauta. 
  • Výše uvedené osobní údaje budou zpracovávány po dobu přípravy a trvání akce. Na základě právních povinností jsou některé osobní údaje zpracovávány i po skončení akce a to po dobu, která je stanovena právními předpisy (např. v souvislosti s vedením účetnictví). 
  • Prohlašuji, že veškeré své osobní a citlivé údaje poskytuji dobrovolně. Beru na vědomí, že na základě písemné žádosti je Junák – český skaut povinen poskytnout mi informace o osobních a citlivých údajích zpracovávaných o mé osobě, a to jednou za kalendářní rok bezplatně, jinak kdykoli za přiměřenou úhradu. 
  • Výslovně dále souhlasím se zpracováním podobizny, obrazových snímků, obrazových a zvukových záznamů (především fotografií a videí) vznikajících při dokumentaci činností souvisejících s akcí; zejména k jejich dalšímu použití v rámci činnosti Junáka – českého skauta. 
  • Pokud účastník požaduje, aby nebyl fotografován nebo nahráván, může o tom informovat Pořadatele. Pořadatel se bude snažit takové žádosti vyhovět, ale nemůže zaručit, že ostatní účastníci akce, členové ST nebo pořadatelského týmu nebudou dotyčnou osobu fotografovat nebo nahrávat.
  • Účastník může kdykoliv požadovat po Pořadateli, aby ze svých webových stránek nebo sociálních sítí odstranil fotografii, videozáznam nebo zvukovou stopu, které účastníka zachycují. 
  • Případné další podrobnosti ke zpracování osobních údajů mohou účastníci, kteří jsou členy Junáka – českého skauta, nalézt i v poučení na přihlášce člena do organizace, neboť těmito pravidly se pro ně řídí i nakládání s osobními údaji v souvislosti s pořádáním akce.